Diensten

Zoekt uw organisatie een procesbegeleider bij het opzetten van een strategie of innovatieprogramma? Bent u voornemens een consortium of nieuw netwerk op te bouwen? Of heeft u iemand nodig voor het tijdelijk vervullen van een meer klassieke rol als secretaris of PR-adviseur?

Strategie & innovatie

Een nieuwe strategie of innovatieprogramma vraagt om een gedegen voorbereiding. Die kan bestaan uit de volgende activiteiten:

  • Aanscherpen van de waardepropositie en ambities van uw organisatie,
  • De context en belanghebbenden in kaart brengen,
  • Raadpleging van belanghebbenden,
  • Toekomstscenario’s schetsen,
  • Maatschappelijke en economische businesscases opstellen,
  • De juiste partners vinden en verbinden,
  • Inzet van aansprekende werkvormen en communicatie.

Samen stellen we vast welke van deze activiteiten noodzakelijk zijn en welke expertise daarbij nodig is. Daarna spreken we af welke werkzaamheden voor het vervolg ik eventueel zelf op mij neem.

Consortium of netwerk opbouwen

Het succes van een innovatieprogramma staat of valt vaak met de juiste partners, die enthousiast zijn over het gezamenlijke doel en bereid zijn om daar aan bij te dragen.

  • Wat is de ideale samenstelling van het netwerk of consortium voor uw doel?
  • Welke kenmerken van de individuele partners staan garant voor een duurzame samenwerking?
  • Hoe bereikt en toetst u potentiële partners?

Op deze vragen formuleer ik samen met u en uw organisatie een antwoord. Daarna draag ik desgewenst bij aan de verbinding van nieuwe partners aan uw organisatie. Opgebouwde netwerken draag ik over via een rapportage en persoonlijke introducties.

Coördinatie en communicatie

Samenwerken vraagt om een gedegen coördinatie en communicatie. Denk daarbij aan de volgende activiteiten:

  • Grote en kleine bijeenkomsten voorbereiden, leiden en afhandelen,
  • Begeleiding van bestuurlijke processen, netwerken, programma’s en projecten,
  • Woordvoering en communicatiebeleid,
  • Relatiemanagement,
  • Inbreng van perspectief van klanten/cliënten/eindgebruikers,
  • Beleidsadvies, rapportages, evaluaties, en andere onderzoeken,
  • Eenvoudige contracten en overeenkomsten.

Kortom, u kunt me ook voor het meer traditionele secretariswerk benaderen.

Versterken van publiciteit en reputatie

Professionals die aan innovaties werken vergeten soms hoe belangrijk het is om hun bevindingen breed te delen. Ze schrijven wetenschappelijke artikelen en geven presentaties maar kanalen van meer algemene aard blijven vaak onbenut. Denk daarbij aan een opiniestuk of interview in een dagblad, ontwerpsessies met belanghebbenden, toolkits, summer courses, webinars en andere bijeenkomsten.

  • Eerst stellen we vast welke partijen u voor uw kennisproducten en organisatie wilt interesseren en waarom.
  • Daarna onderzoeken we via welke kanalen en met welke boodschap u deze partijen het best kunt bereiken.
  • Tenslotte maken we een communicatieplan en zoeken we de geschikte ondersteuning bij de uitvoering ervan.

Zo kunt u uw innovaties en onderzoek met een brede doelgroep delen en bouwen aan een sterke achterban.

Menu